╗┐<Indicele glicemic ┼či fructoza | stiri
GoogleYoutubeFacebookTwitter

Indicele glicemic ┼či fructoza

Odat─â cu democra┼úia am primit ┼či gunoaiele ieftine: sucuri, pr─âjituri, fructe ┼či covrigi; de┼či se ┼čtia din anii '60 c─â Zah─ârul este otrav─â.

Fructele vechi sau stricate ce nu se v├ónd se fac sucuri din ele (procentaj de arom─â cu ap─â ┼či zah─âr) iar pe etichet─â scrie sucuri proaspete. Asta este imposibil devreme ce fructele sunt aduse din import de la mii de kilometrii, numai proaspete nu sunt dup─â ce au stat s─âpt─âm├óni pe tarabe apoi sunt folosite ├«n sucuri ┼či pr─âjituri.

Dar dac─â se pot vinde aceste gunoaie (sucuri, prajituri etc) ┼či se scot bani frumo┼či la burse... greu de crezut c─â cineva se va opri s─â se g├óndeasc─â la s─ân─âtatea consumatorilor (nu mai suntem cet─â┼úeni - suntem consumatori).

 

 Mai jos tabelul fructelor ┼či con┼úinutul ├«n fructoz─â combinat cu Indicele Glicemic[1].

 

 


Conţinut scăzut
de Fructoz─â


Conţinut mediu
de Fructoz─â


Conţinut mărit
de Fructoz─â



Indice Glicemic
R─âu

Caise*

Smochine crude

Kiwi

Pepene galben*

Ananas

Pepene verde*

 

Banane coapte

Struguri*

Mango

Curmale japoneze



Indice Glicemic Limit─â

Banane necoapte

Guava

Mandarine

Portocale

Piersici*

Prune*

Corcodu┼če*

C─âp┼čuni*

 

Mere*

Curmale crude

Pere*




Indice Glicemic
Bun

Mure*

Grefe

Lamâie

Lime

Nectarine

Pomelo

Zmeur─â*

Avocado

Ro┼čii*

Coac─âze negre*

Cire┼če*

                                                      * Cresc ├«n Rom├ónia

 

Not─â: con┼úinutul de fructoz─â din fructe ┼či legume este sc─âzut fa┼ú─â de adaosul sintetic.

Fructele uscate con┼úin mai mult─â fructoz─â. Cu c├ót mai pu┼úin zah─âr sau fructoz─â cu at├ót tr─âie┼čti mai mult.

 

 Zah─ârul nu este necesar.

ÔÇ×├Än caren┼úe sau post, glucidele sunt sintetizate ├«n organism din celelalte principii alimentare, pentru a satisface necesit─â┼úile ┼úesuturilor activeÔÇŁ[2]. = C├ónd nu m─ân├ónci sau faci foame (post), glucoza din s├ónge ├«┼či p─âstreaz─â nivelul normal la persoanele s─ân─âtoase prin gluconeogenez─â (formare de glucoz─â nou─â ÔÇô Biochimie).

Fructele nu mai sunt acelea┼či care erau ├«naintea trecerii la agricultur─â; str─âmo┼čii no┼čtrii consumau cantit─â┼úi mici de fructoz─â[3] (fructe s─âlbatice ca mere p─âdure┼úe sau mere s─âlbatice ├«n aceste zone, disponibile vara), azi sunt cultivate ┼či hibridizate doar c├óteva soiuri de pomi fructiferi pentru a con┼úine mai mult zah─âr.

 

De ce fructele ┼či legumele func┼úioneaz─â?

Fructele ┼či legumele nu con┼úin nutrien┼úi suficien┼úi pentru ├«ntre┼úinerea vie┼úii: Compara┼úie Alimente.

Compozi┼úia chimic─â a legumelor: ap─â (75-95%), glucide (1-2%) ┼či cantit─â┼úi reduse de proteine ┼či gr─âsimi[4] ├«ns─â con┼úin vitamine ┼či elemente minerale.

Nu există niciun beneficiu în a consuma multe fructe.

Fructele ┼či legumele func┼úioneaz─â dac─â ├«nlocuiesc m├óncarea industrial─â (aditivi, umpluturi).

Altfel spus, dec├ót s─â cumperi dulciuri: sucuri, sucuri dietetice, ciocolat─â, ├«nghe┼úat─â, pr─âjituri, mai bine cumperi mere rom├óne┼čti de la ┼ú─âranii aceia care tremur─â prin pie┼úe (adic─â cerere pentru produse locale a┼ča ├«ncerci s─â previi monopolul ┼či infla┼úia).

 

Conţinutul de zahăr[5]:


Zaharuri pure

Total

Glucoz─â

Fructoz─â

Sucroz─â

Maltoz─â

Total de fructoz─â metabolizat─â*

Zah─âr

97.0

97.0

48.5

Miere

81.9

33.8

42.4

1.5

4.2

43.2

Fructoz─â /
Sirop porumb (42%)

71.0

36.9

29.8

2.1

29.8

Fructoz─â /
Sirop porumb (55%)

77.0

30.8

42.4

2.3

42.4

Fructoz─â /
Sirop porumb (90%)

80.0

7.2

72

72.0

Melas─â

60.0

11.2

12.9

34.7

30.3

Zah─âr brun

89.7

5.2

84.1

42.1

* Total de fructoz─â metabolizat─â ├«nseamn─â: fructoz─â ┼či sucroz─â (zah─âr) combinat.

Se apreciaz─â c─â o valoare de maximum 39g/zi fructoz─â este suficient (Richard J. Johnson dr.) ÔÇô de preferat s─â vin─â numai din fructe ┼či legume.

ÔÇ×Sinteza trigliceridelor este stimulat─â de excesul alimentar ├«n glucide"[6], ├«n special cele rafinate. Fructoza cre┼čte cel mai mult trigliceridele[7] dar ┼či uricemia[8] ce duce la hipertensiune[9] [10] [11] (m├ónc├ónd prea multe dulciuri cre┼čte tensiunea).

 

├Än anii recen┼úi un num─âr mare de ,,autorit─â┼úi" au pretins c─â mierea ┼či fructoza sunt folositoare diabeticilor pentru c─â sunt zaharuri naturale.

┼×i glucoza este natural─â ┼či vedem cum glucoza cre┼čte glicemia. Mierea ┼či fructoza, ,,naturale" sau nu, vor cre┼čte glicemia mult mai rapid dec├ót o pot scade: faza 2 de eliberare a insulinei, insulina injectabil─â, agen┼úi hipoglicemici orali. Consum─â doar c├óteva grame de miere sau fructoz─â ┼či verific─â glicemia la fiecare 15 minute. Vei dovedi c─â ,,autorit─â┼úile" pot s─â gre┼čeasc─â[12].

 

Existen┼úa Indicelui Glicemic dove┼čte c─â glucoza cre┼čte glicemia.

 

 

Referinţe:


  1. Deadly Harvest, Geoff Bond (abstract); Square One Publishers ÔÇô 2007.

  2. Fiziologie Edi┼úia a II-a revizuit─â, prof. dr. doc. I. Baciu. Editura Didactic─â ┼či Pedagogic─â Bucure┼čti ÔÇô 1977.

  3. Fructose Sugar Addiction Dangers ÔÇô Lecture Richard J. Johnson, MD.

  4. Tratat de Biochimie Medical─â, Vol II; prof. dr. doc. Aurora Popescu, dr. doc. Marcela Zamfirescu-Gheorghiu; Editura Medical─â ÔÇô Bucure┼čti 1991.

  5. The Paleo Diet, Dr. Loren Cordain, Ph.D; 2010.

  6. Fiziologie Uman─â Editia a III-a; prof dr. doc. P. Groza, Editura Medical─â Bucure┼čti ÔÇô 1980.

  7. Fructose increases nonfasting triglycerides ScientistLive 

  8. Heinig M, Johnson RJ. Medical Grand Rounds. Role of uric acid in hypertension, renal disease, and metabolic syndrome.
         Cleveland Clinic Journal of Medicine 2006 Dec;73(12):1059-64

10. Dietary fructose and hypertension. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20957458

11. High fructose corn syrup: A recipe for hypertension http://www.physorg.com/news176100729.html

12. Diabetes Solution 4th Edition, Newly Revised & Updated - pag. 152; Richard K. Bernstein, MD; Little Brown and Company 2011.

 

Articole asem─ân─âtoare:
Sfaturile dietare îmbolnăvesc
Sfaturile dietare: piramida alimentelor[1]: a┼ča numitul ghid alimentar pentru o ,,via┼ú─â s─ân─âtoas
Grasimea dietara nu ingrasa
Gr─âsimea nu ├«ngra┼č─â, pentru a depune gr─âsimea biochimic este necesar─â prezen┼úa glucozei (glucide
Caloriile nu ingrasa | Caloriile nu conteaza | Cantitatea de
Ce ne guverneaz─â sunt hormonii (insulina) nu caloriile. Caloriile nu sunt egale ÔÇ×o calorie nu este d

Comentarii