<stiri | Table | Page 2
GoogleYoutubeFacebookTwitter

Sfaturile dietare îmbolnăvesc

Sfaturile dietare: piramida alimentelor[1]: aşa numitul ghid alimentar pentru o ,,viaţă sănătoasă” fără grăsimi şi multe cereale şi fructe – este ceea ce ne îmbolnăveşte:

Cei ce dau sfaturile dietare (99%) fără referinţe nu sunt de încredere şi nu au habar. Fără referinţe demonstrate, medicină şi ştiinţă, cuvintele sunt simple teorii. Sau îţi mizezi viaţa pe o carte de colorat, scrisă de un incompetent?

La fel de bine sensul cuvântului educaţie poate fi folosit ca îndoctrinare: ,,populaţia României nu îi pasă de ce e bun pentru ei şi ce nu, iar taxa pe fast-food ar fi o metodă bună de ai educa”[2].

Sfaturile nutriţionale nu au bază ştiinţifică.

Citeşte mai departe: Sfaturile dietare îmbolnăvesc

Postul şi Paştele

 Tradiţional sunt puţine perioade pe an în care românii mai mănâncă bine din cauza constrângerii economice. De Paşte depinde de economie dacă cumperi un miel sau un câine. Este preferabil să ştii sursa nu să vezi poze cu miei – nu cumperi pozele.

Perioada Sărbătorilor Tradiţionale sunt destul de confuze mulţumită brandurilor corporate ce îţi schimbă percepţia prin reclame[1] şi îţi vând pateuri vegetale, ouă de ciocolată, covrigi de post (aceaşi compoziţie ca la covrigii obişnuiţi) şi alte inutilităţi, mulţumită partidelor politice ce dictează reforma în medicină[2].

Mulţi sunt fixaţi pe „excese calorice”, „numărat calorii”, „mâncat sănătos” - acestea sunt cuvinte importate în vocabularul nostru în momentul în care au trecut ani de la apariţia gunoaielor alimentare ieftine ce provoacă probleme.

Citeşte mai departe: Postul şi Paştele

Cerealele sunt nesănătoase

O dietă sănătoasă nu poate conţine cereale în procentaj mare, deoarece cerealele conţin antinutrienţi ca: gluten, fitaţi, acizi uronici ce împiedică absorbţia de calciu, magneziu, fier sau zinc. Fibrele din legume, fructe sunt mai bune ca fibrele cerealiere.

Sursa principală de hrană a planetei sunt cerealele şi azi, de 4 ori mai multe cazuri de boală celiacă[1] decât acum 50 de ani; cerealele mai cauzează şi carii dentare[2].

„Biodisponibilitatea fierului dietar este mică în populaţiile consumatoare de diete monotone bazate pe plante[3]" deficienţă de fier[4], de vitamine solubile în grăsimi[5], zinc[6], calciu[7], seleniu[8].

 

 

 

Citeşte mai departe: Cerealele sunt nesănătoase

Dietă şi evoluţie

Cerealele au schimbat fundamental modul de hrănire al omenirii; dieta este diferită decât cea la care ne-am adaptat de sute de mii de ani de evoluţie. Nu mai suntem nomazi, vânători-culegători (hunter-gatherer), prădători, deşi, genetic suntem la fel ca vânătorul-culegător paleolitic, specie a cărei necesităţi nutriţionale sunt adaptate la vânat, câteva fructe şi plante comestibile dar nu la cereale.

Mai bine de 2 milioane de ani, în timpul erei de piatră, strămoşii noştrii au trăit ca prădători (vânători-culegători). Studiile arată că aceşti indivizi erau vânjoşi (nu graşi) şi fără boli [1].

Până acum 10.000 de ani sursa de hrană erau vânatul şi culesul de nuci, alune, fructe sălbatice şi, posibil, câteva plante comestibile. În Europa agricultura a apărut de 5.000 de ani.

Citeşte mai departe: Dietă şi evoluţie

Caloriile nu ingrasa | Caloriile nu conteaza | Cantitatea de glucide ingrasa

Ce ne guvernează sunt hormonii (insulina) nu caloriile. Caloriile nu sunt egale „o calorie nu este doar o calorie” proteinele sunt folosite pentru a construi şi repara ţesuturi, surplusul de glucoza, lipidele sunt eliminate prin urină (glicozuria, cetonuria) – astfel corpul uman este un sistem deschis; a doua lege a termodinamicii, entropia, se aplică, ce este ignorată de „o calorie” este „o calorie” [1].

Alimentele au răspuns insulinic diferit, glucidele sunt absorbite ca monozaharide („descompuse în monozaharide glucidele se absorb”[2]). Teoria caloriilor nu poate explica de ce te îngraşi mâncând des. Dacă vrei să slăbeşti te interesează să controlezi cantitatea de glucide (calitatea alimentelor) nu să numeri calorii.

Citeşte mai departe: Caloriile nu ingrasa | Caloriile nu conteaza | Cantitatea de glucide ingrasa

Comentarii